Telemedicina constă în utilizarea tehnologiei electronice de informare și telecomunicații pentru a obține asistența medicală de care aveți nevoie în timp ce practicați distanțarea socială.
Telemedicina reduce costurile, permite medicilor să comunice foarte rapid și eficient cu pacienții, dar și între ei, anulează distanțe și oferă oportunități superioare celor pe care le oferă medicina clasică.
Telemedicina interactivă poate fi o alternativă viabilă atunci când consultația față-în-față nu este disponibilă, nu este fezabilă sau este imposibilă (din cauza distanțelor, a costurilor, a epidemiei, a pandemiei COVID-19 sau a condițiilor meteo).
Tot ce aveți nevoie este un telefon sau un dispozitiv cu internet pentru a vă continua asistența medicală, protejându-vă în același timp pe dumneavoastră și pe furnizorul de servicii medicale împotriva COVID-19. Vorbiți cu medicul dumneavoastră pentru a determina dacă telemedicina este potrivită pentru nevoile dumneavoastră de sănătate.
Care sunt beneficiile telemedicinei?
- Vă permite să discutați cu medicul dumneavoastră în direct la telefon sau video;
- Vă permite să trimiteți și să primiți mesaje de la medicul dumneavoastră folosind mesaje de chat sau e-mail;
- Permite monitorizarea de la distanță a pacienților;
- Economisiți timp de călătorie / costuri de transport;
- Timp de așteptare redus pentru servicii;
- Număr redus de vizite la clinică.
Ce tipuri de îngrijire puteți obține folosind telemedicina?
- Screening pentru COVID-19, recomandări de testare și orientări privind izolarea sau carantina;
- Asistență medicală generală (de exemplu: controlul tensiunii arteriale, sfaturi despre anumite boli non-urgențe, tratamentul antituberculos sub directa observare);
- Prescripții pentru medicamente;
- Consiliere nutrițională;
- Consiliere în domeniul sănătății respiratorii;
- Consiliere în domeniul sănătății mintale.
Link util: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/downloads/global-covid-19/Telemedicine-Factsheet-MIT.pdf